DANSK KYST OG NATUR

3 ud af 4 der erindrede kampagnen vil holde ferie i Danmark

Case

Danskerne står for størstedelen af turismen i Danmark (cirka 60 procent), men potentialet er langt større. I samarbejde med Hilmar & Høgsberg og Dansk Kyst- og Naturturisme var opgaven at sætte endnu større fokus på Danmark som feriedestination blandt danskerne.

 

Strategien:

Tidligere kampagneevalueringer viste, at både tv, print- og onlineannoncering gennem både sociale medier og RTB gav gode resultater. Kampagnen Dette års kampagne indeholdt, foruden ovenstående, et kampagnespor med content og lokal-tv i udvalgte regioner.

 

Resultat:

”Næsten tre ud af fire af dem, som kunne erindre kampagnen fra både print og online, havde fået en øget lyst til at holde ferie i Danmark,” fortæller Sisse Wildt, kommunikationschef hos Dansk Kyst- og Naturturisme. Kampagnen rulles ud igen i 2019 med nye elementer, så budskabet om Danmark som turistdestination endnu gang spredes ud til danskerne.

Øvrige cases

Samarbejde gennem 7 år

IDA INGENIØRFORENINGEN

Opgaven var at generere færdiguddannede medlemmer til IDA Ingeniørforeningen. Målgruppen er kendetegnet ved at have en naturvidenskabelig eller teknisk baggrund og skulle være …

127.000 solgte billetter

ØSTRE GASVÆRK

Østre Gasværk Teater ønskede en ny strategi med mere fokus på nye målgrupper, en mere moderne strategi og bedre og mere effektive værktøjer til måling af billetsalg og kundeadfærd. Samtidig var målet at øge teatrets billetsalg…

3 af 4 vil holde ferie i Danmark

DANSK KYST OG NATUR

Danskerne står for størstedelen af turismen i Danmark (cirka 60 procent), men potentialet er langt større. I samarbejde med Hilmar & Høgsberg og Dansk Kyst- og Naturturisme var opgaven at sætte endnu større fokus på Danmark som feriedestination blandt danskerne…

Brandkampagne af 390 værksteder på TV og digitale medier

HELLA SERVICEPARTNER

Kampagne for Bachelor-, Kandidat- og Masteruddannelser

IT UNIVERSITETET

Lead på digitale medier og web tv

GREENLAND TRAVEL